Gembira itu kita yang cipta. Bergembiralah!

Saturday, September 26, 2015

38 minggu dan 2 hari sudah berlalu

Semalam, semalaman sy tak boleh tidur. Ingatkan nak put blame to Acan sebab tidur berlagu. Tapi ni memang sebab perut mengeras dan baby tersangat kerap menendang. Kejap-kejap nak tidur terus terjaga sebab perut mengeras dan memulas. 

Suspen dah rase cam nak bersalin. 

Dah lah kelmarin perut memulas-mulas rase mcm nak terberak. Tapi memang terberak pun. Punyalah sakit memulas-mulas tu rase macam nak tidur dalam tandas je. 

Al-kisahnya hari Isnin ni (28-Sept-2015) ada appointment dengan doktor kat kbmc untuk kali ke 4. Dan masa menaip ini pun perut still mengeras dan memulas. Hari ni hari Sabtu. Aci tak kalau baby tunggu hari Isnin sekali jalan kita cerita time appointment ibu nanti? Eh boleh pulak request! 

OK lah, sy nekad mulai sekarang sy akan track contraction sy ni. Dah lah Acan dah kluar pegi kerja. Dhuha tidur lagi sebab tadi dia tersedar kami bising-bising borak time subuh. Yelah, mengadulah kat Acan kate perut asyik mengeras dan memulas je. Dan sakit bahagian bawah menyucuk-nyucuk dan menekan-nekan. 

Doakan sy selamat bersalin dan pergi serah diri kat hospital tepat pada waktunya. Semoga baby selamat dan sihat. Sy mahu bersalin normal doktor! Sy akan cuba bertahan sampai rasa tu tak tertahan. 

OK habis dah membebel. 

No comments:

Post a Comment

Dia post, kita tengoklah. Karang merajuk..