Gembira itu kita yang cipta. Bergembiralah!

Tuesday, March 22, 2011

:: Kesian ::

Sy baca post blog kawan sy ni. Sy kesian dengan dia tapi dia lagi kesian sebab kawan-kawan yang dia sayang tak kesian kat dia. Dia puas menjaga hati kawan-kawan dia. Psssst! kejam kan? Kalau diorang mengaku dah berkawan lama, diorang mesti tahu perubahan masing-masing. Dan yang baik apa salahnya disokong dan yang tak berapa nak elok sama-samalah tegur menegur kan?

Pesanan ringkas sy harap kawan-kawan dia paham apa yang cuba dia nak sampaikan. Harap korang boleh berkawan baik macam dulu. Sy mendoakan suatu hari nanti keberanian dalam hati korang lebih untuk bersuara untuk menegakkan mana yang betul dan membetulkan apa yg serong. Sy hanya akan perhatikan dari jauh sahaja since sy yang tiada kena mengena yang nak tolong calm-kan kawan sy ni pun di senarai hitamkan juga. Terus nak blacklist tu penyakit PTPTN je, tapi terkena pulak kat kawan kepada kawan sy tu. Ouh, memang best tau. Tapi sy bersyukur jadinya perkara ini, paling tidak pun sy tahu siapa yang ikhlas berkawan dan yang mana tidak dengan sy. Semoga ALLAH memberikan petunjuk kepada kawan kepada kawan sy tu.

Kepada kawan sy, apa yang baik itu datang dari ALLAH sedangkan yang hina buruk itu datang dari khilafnya diri kita sendiri. Semoga sy mengambil ikhtibar.

Terimalah pantun ntah bape kerat suka hati dari sy:

Ikan selar ikan bawal,
Ikan bawal lemak berkrim,
Kalau berkawan tak kira perangai tak kira asal,
Asalkan hati ikhlas tak mahu memutuskan silaturahim.

ceh ceh ceh, hebat juga bakat aku ni.

No comments:

Post a Comment

Dia post, kita tengoklah. Karang merajuk..