Gembira itu kita yang cipta. Bergembiralah!

Thursday, March 24, 2011

:: Doktor ::

Pagi ni berjaya juga pergi Klinik Keluarga kat Taman Melati dan bertapa sekejap di kedai mamak makan tosai dan milo es sementara menunggu doktor datang. Memang tak sedap sebab tak ada kuah putih tu. Malas nak mintak since nak makan pun tak ada lah selera mana. Jadi, main telan saja.

Sampai je klinik terus jumpa staff AZRb jugak Kak Fauziah sakit mata dah macam membela hantu dah mata dia. Kesian akak. Masa borak-borak tu akak ada cerita kata Dr. Mohamad doktor panel kat klinik tu dah meninggal akhir tahun lepas sebab kanser otak. Takziah buat keluarga dan staff klinik. Doktor tu baik tau.

Lepas jumpa doktor, doktor bagilah ubat-ubatan yang memang dah biasa sy dapat. Doktor kata kalau nanah ketumbit tak keluar, dia akan buat mini operation kasi nanah keluar. Ok. Kita tunggu samada ok ke tidak.

Doakan mata sy kembali bersinar seperti biasa. Antara prevention method yang doktor ajar, rendam kain bersih kat dalam air panas dan tuam kat mata kasi bengkak tu surut dan kuman tak berjangkit. Itu adalah petua dari nenek sy kecil-kecil atuk dia cita benda yang sama. Petua itu masih diaplikasikan sampai kini. Pernah dengar tapi tak pernah buat. :)

Have a good day everyone!






BERITA TERKINI HIBURAN SENSASI!

Ketumbit dah pecahkan nanah terkumpul. Yeay! Gambar sebelah atas sebelum pecah dan bawah pulak yang telah selesai pecah dan dipicit-picit sampai lumat oleh Kak Einun. Sy tak jerit pun. Sy kuat tau tak nangis :)





1 comment:

Dia post, kita tengoklah. Karang merajuk..